0 Comments
Picture with nuts

De o săptămână şi jumătate, Bucureştiul este inundat de soare şi căldură. Păsările s-au trezit la viaţă, copacii au început să înmugurească iar noi, parcă ne-am trezit şi noi la viaţă: ieşim prin parcuri, ne bucurăm de vremea bună pe la terase şi ne gândim că este timpul să revenim la silueta de vară. Mâncare săntătoasă, legume şi fructe din belşug trebuie să facă parte din rutina noastră zilnică.

Pentru că ne gândim la nevoile voastre gastronomice, am ales astăzi să vă povestim despre nuci – care sunt săntătoase şi ce beneficii au acestea asupra organismului nostru. Pe lângă faptul că sunt delicioase şi foarte simplu de procurat, există o diversitate foarte mare astfel încât nu te poţi plictisi de ele niciodată. Consumate cu moderaţie, sunt bune pentru sănătate, datorită conţinutului de acizi graşi, omega 3, proteine şi fibre.

  • Migdale

Migdalele crude au o istorie foarte lungă, fiind recomandate încă din antichitate în tratarea mai multor afecţiuni: fiind o sursă excelentă de grăsimi, sunt asociate cu un risc scăzut de apariţie a bolilor cardiovasculare. De asemenea, te ajută să îţi menţii pielea tânără şi sănătoasă datorită vitaminei E.

Trăind într-o junglă urbană precum Bucureştiul, oscilând între job şi familie, cu toţii avem nevoie de energie. Consumul de migdale, datorită vitaminelor B1. B2 şi B6 joacă un rol foarte primordiql în obţinerea energiei transmiterea impulsurilor sistemului nervos. Foarte important este şi aportul de proteine pe care îl aduc organismului: 28gr de migdale oferă 6 g de proteine, ceea ce corespunde la 12% din doza zilnică recomandată.

  • Fisticul

Fisticul face parte din categoria fructelor uscate şi este foarte apreciat de către cei căror le plac gustările sănătoase şi delicioase. Este foarte bogat în vitamine, proteine şi minerale iar aportul de cupru pe care îl aduce – 28 g de fistic reprezintă  18% din doza zilnică recomandată – este foarte util în combaterea anemiei. De asemenea, satisface necesarul de minerale al corpului, conţinând mangan, fosfor, magneziu, potasiu şi fier.

Foarte importantă este contribuţia pe care o aduce în prevenirea diabetului: anumite studii au revelat faptul că fisticul are un efect de reducere a glucozei și a insulinei.

  • Nuci româneşti

Şi când spunem nuci, da, vorbim despre nucile copilăriei noastre, din grădină de la bunici, pe care le culegeam cu plăcere şi care sunt adeseori numite „hrană pentru creier”.

60 gr de nuci îţi pot oferi 100% din necesarul de omega 3, sunt bogate în acizi graşi, conţinând antioxidanţi despre care se ştie că ajută la reducerea inflamaţiilor.

 

So Sunday people, keep calm and eat nuts!

 

Write a comment:

*

Your email address will not be published.